ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ:
«Ομιλία στη Βουλή των Ελλήνων».
Την Πέμπτη 24
Ιουλίου 2014 ο Βουλευτής Καβάλας κ.
Ιωάννης Πασχαλίδης στην ομιλία του, στη Βουλή των Ελλήνων, επί του Σχεδίου
Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με θέμα «Φάροι, Στρατολογία και άλλες
διατάξεις» ανέφερε τα εξής:
Στο πρώτο εκ των
πέντε κεφαλαίων του σημερινού νομοσχεδίου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν το
μεγίστης σπουδαιότητας, ιδιαιτέρως για την Ελλάδα, ζήτημα των φάρων. Η απαίτηση της ίδρυσης και λειτουργίας
των φάρων συνδέεται άμεσα με τη γεωγραφική θέση της χώρας μας, μια χώρα με
τεράστιο ανάπτυγμα ακτών (18.400m), χιλιάδες νησιά και βραχονησίδες, όπου οι
ανάγκες της ναυσιπλοΐας επέβαλαν από παλιά την ανάπτυξη ενός οργανωμένου
δικτύου φάρων, που θα προστάτευαν όσους έπλεαν σε στενά και επικίνδυνα
περάσματα και θα τους οδηγούσαν σε ασφαλή περάσματα και μακρινά λιμάνια. Υπεραποκεντρωμένοι, αποκεντρωμένοι, είτε
εγκατεστημένοι σε περιοχές αστικές, οι κατά τόπους φάροι διαμόρφωσαν ένα
ιδιόμορφο δίκτυο με εξαιρετική σπουδαιότητα για τον υδάτινο ορίζοντα της χώρας.
Και παρά τον εκσυγχρονισμό των μέσων
ναυσιπλοΐας, οι φάροι εξακολουθούν να παραμένουν σημαντικά ναυτιλιακά βοηθήματα
και, κατ’ επέκταση, η αποστολή της Υπηρεσίας Φάρων στο να διατηρεί σε
λειτουργία τους 1.533 πυρσούς του ελληνικού φαρικού δικτύου είναι εξαιρετικά
σημαντική και πολυδάπανη.
Έτσι, με το νέο νομοθετικό πλαίσιο για
την ίδρυση, εγκατάσταση και λειτουργία των φάρων προβλέπεται η δυνατότητα
πολιτιστικής αξιοποίησης των φαρικών κτισμάτων από φορείς της τοπικής
αυτοδιοίκησης ή άλλους φορείς καθώς και η αξιοποίηση αυτών με σύστημα αναδοχής.
Επίσης παρέχεται η δυνατότητα σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα να αναλάβουν την
υποχρέωση εκτέλεσης εργασιών ή κάλυψης δαπανών εγκατάστασης, συντήρησης,
επισκευής ή ανάδειξης ενός ή περισσότερων φάρων για ορισμένο χρονικό διάστημα,
ενώ οι ανάδοχοι Φάρου αποκτούν δικαιώματα σχετικά με την επικοινωνιακή τους
προβολή και τη χρήση του φάρου (άρθρο 20).
Σημαντική καινοτομία εισάγεται και με
το άρθρο 7, το οποίο προβλέπει την υποχρέωση τήρησης «Ηλεκτρονικού Μητρώου Πυρσών», το οποίο θα
προσφέρει πληρέστερη παρακολούθηση των αναγκών του φαρικού δικτύου.
Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ και στο
άρθρο 19, με το οποίο δίνεται πλέον η δυνατότητα παραμονής στους φάρους των
μελών της οικογένειας όχι μόνο των φαροφυλάκων, αλλά των οικογενειών τόσο του
προσωπικού του πολεμικού ναυτικού όσο και των αναδόχων του φαρικού δικτύου.
Ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου ολοκληρώνεται με το
άρθρο 21, στο οποίο περιλαμβάνονται
ποινικές διατάξεις, οι οποίες αντικαθιστούν πολύ παλιές ρυθμίσεις που δεν ανταποκρίνονταν στις σημερινές συνθήκες
και προβλέπεται να επηρεάσουν θετικά και άμεσα την ασφαλή Ναυσιπλοΐα και την
καθημερινή ζωή χιλιάδων Ελλήνων και επισκεπτών, που μετακινούνται δια θαλάσσης
από και προς τα νησιά μας.
Στο Β΄ Κεφάλαιο του παρόντος νομοσχεδίου
περιλαμβάνονται διατάξεις προσαρμογής της στρατολογικής νομοθεσίας στις
σημερινές απαιτήσεις, με τις οποίες επανακαθορίζονται θέματα σχετικά
με την αναβολή κατάταξης για λόγους σπουδών, τους ανυπότακτους και τους
αντιρρησίες συνείδησης. Ειδικότερα, με το άρθρο 22 προβλέπεται μείωση του ηλικιακού ορίου κατάταξης στο 26ο
έτος από το 28ο που ήταν για σπουδαστές Κολλεγίων, τα οποία συνεργάζονται με
ανώτερα ή ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού και όχι μόνο της
Ευρωπαϊκής Ένωσης. Να σημειωθεί, επίσης, ότι διαφοροποιείται η διάρκεια των
αναβολών που χορηγούνται για τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (Κολλέγια) σε
σχέση με τη διάρκεια των αναβολών που χορηγούνται για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ καθώς
οι τίτλοι σπουδών που παρέχονται από τα μεν δεν είναι ισότιμοι με αυτούς που
παρέχονται από τα δε.
Επιπλέον,
βάσει του άρθρου 23 σε περίπτωση που δύο αδέλφια καλούνται ταυτοχρόνως να
υπηρετήσουν, θα έχουν πλέον δικαίωμα αναβολής ανεξάρτητα από την ηλικία τους,
ενώ η προϊσχύουσα διάταξη όριζε ότι δικαίωμα αναβολής είχε μόνο ο μικρότερος.
Όσον
αφορά την διαπίστευση ακαταλληλότητας στράτευσης ορίζεται ότι στο εξής την
αρμοδιότητα κρίσης στρατιωτών ως ακατάλληλων θα πρέπει να έχουν αποκλειστικά οι
Επιτροπές Απαλλαγών, οι οποίες στελεχώνονται με ειδικούς γιατρούς.
Παράλληλα,
με το άρθρο 28 προβλέπεται για τους ανυπότακτους ότι μπορούν να διακόπτουν την
ανυποταξία τους σε οποιαδήποτε στρατιωτική αρχή και όχι μόνο στις Στρατολογικές
Υπηρεσίες και στις Στρατιωτικές Δικαστικές Αρχές, όπως ισχύει σήμερα.
Το
άρθρο 29, εστιάζει στην ρύθμιση στρατιωτικών υποχρεώσεων ειδικών κατηγοριών
ομογενών. Με τη ρύθμιση αυτή διασφαλίζεται ο αιτιολογικός σκοπός της αρχικής
διάταξης, που ήταν η παροχή της δυνατότητας ομαλής προσαρμογής στην Ελλάδα και
ειδικότερα η ενσωμάτωση στην οικονομική και κοινωνική ζωή.
Αναφορικά
με τους ανυπότακτους, το νομοσχέδιο στα άρθρα 30 και 32 ορίζει ότι αυτοί που
συμπληρώνουν το 35ο έτος της ηλικίας τους και αναγνωρίζονται ως αντιρρησίες
συνείδησης να μην εξαιρούνται αναδρομικά από τις προσκλήσεις για κατάταξη, για
τις οποίες κηρύχθηκαν ανυπότακτοι και να μην εξαλείφεται με παραγραφή το
αξιόποινο της ανυποταξίας τους. Θα μπορούν ωστόσο να επωφεληθούν των παραπάνω
διατάξεων (παραγραφή αξιόποινου κ.ά.) εφόσον καταταγούν στις Ένοπλες Δυνάμεις
μέχρι τις 1/1/2016.
Ιδιαίτερη
μνεία πρέπει να γίνει και στο 33ο άρθρο σύμφωνα με το οποίο δίνεται
η δυνατότητα αναβολής κατάταξης στους Έλληνες ερευνητές του Ευρωπαϊκού
Οργανισμού Πυρηνικών Ερευνών (CERN). Είναι μια διάταξη μεγάλης σπουδαιότητας καθώς σε καμία
περίπτωση δε θα έπρεπε το επιστημονικό προσωπικό και ιδιαίτερα αυτό που
ασχολείται σε τέτοιου υψηλού επιπέδου ευρωπαϊκές ερευνητικές ομάδες να
διακόπτει την έρευνά του προκειμένου να εκπληρώσει τις στρατιωτικές του
υποχρεώσεις.
Το
Γ΄ Κεφάλαιο του νομοσχεδίου αφορά διατάξεις με τις οποίες ρυθμίζονται διάφορες εκκρεμότητες που άπτονται
υπηρεσιακών θεμάτων και μέριμνας προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων.
Ειδικότερα,
με το άρθρο 36 προβλέπεται η δυνατότητα παροχής ειδικής άδειας με αποδοχές,
πέραν της κανονικής, μέχρι και 30 ημέρες το χρόνο στο στρατιωτικό προσωπικό των
Ενόπλων Δυνάμεων, λόγω ειδικών οικογενειακών προβλημάτων υγεία.
Στο
ίδιο πνεύμα του νόμου και το άρθρο 39 βάσει του οποίου εφαρμόζεται μειωμένο
ωράριο εργασίας στο στρατιωτικό προσωπικό που επιμελείται τέκνο ή σύζυγο με πνευματική, ψυχική ή σωματική αναπηρία.
Το
Δ΄ κεφάλαιο προβλέπει ρυθμίσεις και διατάξεις πάνω σε ειδικότερα θέματα
λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας. Ειδικότερα, στο 41ο
άρθρο επανακαθορίζεται και το πλαίσιο απονομής ιδιότητας αξιωματικού των
Ενόπλων Δυνάμεων σε Ολυμπιονίκες, ενώ γίνεται και ρητή πρόβλεψη για τη
θεωρητική και πρακτική τους εκπαίδευση, ώστε να αποκτήσουν βασικές γνώσεις
άσκησης καθηκόντων αξιωματικών και στρατιωτικών, γενικά.
Με τις προωθούμενες διατάξεις επανακαθορίζονται,
επίσης, οι περιοχές που χαρακτηρίζονται ως παραμεθόριες, αποκλειστικά για την
εφαρμογή της νομοθεσίας για την απαγόρευση δικαιοπραξιών σε παραμεθόριες
περιοχές.
Στο ίδιο νομοσχέδιο με το άρθρο 46 καθορίζονται και οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή του προγράμματος της εθελουσίας εξόδου των εργαζομένων της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΒΕΕ» που αποσκοπεί στην μείωση του αριθμού του απασχολούμενου προσωπικού, προκειμένου να επιτευχθεί η οργανωτική αναδιάρθρωση και εκσυγχρονισμός της Εταιρείας στο ευρύτερο πλαίσιο του κρατικού ανασχηματισμού.
Στο ίδιο νομοσχέδιο με το άρθρο 46 καθορίζονται και οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή του προγράμματος της εθελουσίας εξόδου των εργαζομένων της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΒΕΕ» που αποσκοπεί στην μείωση του αριθμού του απασχολούμενου προσωπικού, προκειμένου να επιτευχθεί η οργανωτική αναδιάρθρωση και εκσυγχρονισμός της Εταιρείας στο ευρύτερο πλαίσιο του κρατικού ανασχηματισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου