Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΘΕΜΑ:«Παρέμβαση στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων».




Την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014, ο Βουλευτής Καβάλας κ. Ιωάννης Πασχαλίδης συμμετείχε στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου παρέστησαν ο Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αθανάσιος Κυριαζής, ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Χρήστος Βασιλάκος και ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γεώργιος Καλαντζής, με θέμα ημερήσιας διάταξης την ενημέρωση των μελών των Επιτροπών από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 36 παρ. 5 του Κ.τ.Β., για θέματα που θα ρυθμιστούν με τροπολογίες, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις».

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΕ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
KAI EIΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
(Άρθρο 40 Κ.τ.Β.)
Στην Αθήνα, σήμερα, 13 Νοεμβρίου 2014, ημέρα Πέμπτη και ώρα 11.10΄, συνήλθαν σε κοινή συνεδρίαση, στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κων. Τσαλδάρη» (223) του Μεγάρου της Βουλής, η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας, υπό την προεδρία του Προέδρου της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, κ. Σπυρίδωνος Ταλιαδούρου, με θέμα ημερήσιας διάταξης την ενημέρωση των μελών των Επιτροπών, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 36 παρ. 5 του Κ.τ.Β., για θέματα, που θα ρυθμιστούν με τροπολογίες, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις».
Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αθανάσιος Κυριαζής, ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας, κ. Χρήστος Βασιλάκος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γεώργιος Καλαντζής, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Ο Προεδρεύων των Επιτροπών, αφού διαπίστωσε την ύπαρξη απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έκανε την α΄ ανάγνωση των καταλόγων των μελών των Επιτροπών.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ (Προεδρεύων των Επιτροπών): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ξεκινά η συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας.
Το θέμα της ημερήσιας διάταξης είναι ενημέρωση των μελών των Επιτροπών, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 36 παρ. 5 του Κ.τ.Β., για θέματα που θα ρυθμιστούν με τροπολογίες και έχουν δοθεί τώρα σαν σχέδια τροπολογιών, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις».
Ο κ. Υπουργός θα λάβει πρώτος τον λόγο, οι κύριοι Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς θα τοποθετηθούν και στη συνέχεια θα δοθεί ο λόγος στους συναδέλφους βουλευτές, με πρώτους τους εισηγητές, να υποβάλουν ερωτήσεις ή να κάνουν κάποια τοποθέτηση και στη συνέχεια θα κλείσει η συνεδρίαση με τις απαντήσεις που θα δώσει ο κ. Υπουργός.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ (Προεδρεύων των Επιτροπών): Το λόγο έχει ο κ. Πασχαλίδης.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ: Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να διατυπώσω τις σοβαρές επιφυλάξεις μου, σχετικά με την τροπολογία την οποία εισάγεται για την επιλογή της πληροφορικής ή της χημείας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την εν λόγω τροπολογία προστίθεται το μάθημα της πληροφορικής για τους υποψηφίους σε σχολές θετικών και τεχνολογικών επιστημών του 2ου επιστημονικού πεδίου. Σύμφωνα λοιπόν με την τροπολογία οι μαθητές που θα επιλέξουν το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο θα εξετάζονται στη νεοελληνική γλώσσα, μαθηματικά, φυσική, χημεία ή πληροφορική. Ωστόσο η ανωτέρω διατύπωση: «χημεία ή πληροφορική», ως έχει, δικαιολογημένα προκαλεί πάμπολλα ερωτηματικά και χιλιάδες αντιδράσεις. Αυτό διότι, επί της ουσίας, η διατύπωση αυτή χωρίς περαιτέρω εξειδίκευση αφήνει ανοιχτό το παράθυρο για επιλογή της πληροφορικής ως εξεταζόμενου μαθήματος όχι μόνο για την πρόσβαση των μαθητών στα τμήματα πληροφορικής των πανεπιστημίων αλλά και των Τ.Ε.Ι.. Άλλωστε ο κ. Υπουργός είχε δηλώσει πρόσφατα ότι όπου ο νομοθέτης πρόσφατα έκανε αλλαγές δεν πρόκειται να επανέλθουμε. Δεν είναι απλές λεπτομέρειες το αν θα διασφαλιστεί η δυνατότητα όλων των παιδιών να διδαχθούν το μάθημα που επιθυμούν, σε ποιες σχολές θα οδηγεί αυτή η επιλογή και τόσα άλλα σημαντικά ζητήματα. Τι θα γίνει άραγε όταν υπάρξουν σχολεία που δεν θα μπορούν να σχηματίσουν τμήματα χημείας στη Γ΄Λυκείου και έτσι οι μαθητές θα αναγκάζονται να επιλέξουν υποχρεωτικά το μάθημα της πληροφορικής ; Θα εισάγονται μαθητές στις σχολές Χημείας, Χημικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου και Γεωπονικές, χωρίς να έχουν διδαχθεί χημεία; Θα σπάσει το 2ο επιστημονικό πεδίο σε δύο κομμάτια, περιορίζοντας έτσι τον αριθμό των σχολών που μπορεί να δηλώσει κάθε μαθητής; Γνωρίζουμε όλοι ότι η πληροφορική λόγω της καθολικής διείσδυσης σε όλα τα επιστημονικά πεδία, κυρίως ως εργαλείο αξιοποίησης των υπολογιστών και γενικότερα τη ραγδαία εξελισσόμενη ψηφιακή τεχνολογία, πρέπει να αποτελεί ουσιαστικά μέρος της εκπαίδευσης των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όμως, η ουσιαστική εξοικείωση με την πληροφορική είναι αδιανόητο να οδηγεί σε διάζευξη με μια επιστήμη όπως η χημεία. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο, ως βέλτιστη επιλογή, θεωρούμε την εισαγωγή της πληροφορικής σαν ειδικό μάθημα για τις σχολές που το επιθυμούν, όπως συμβαίνει άλλωστε και με το μάθημα του σχεδίου για την πρόσβαση στην αρχιτεκτονική, με διατήρηση όλων των άλλων υπαρχόντων μαθημάτων.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ο ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου