Όσον αφορά το θεσμό της
μαθητείας, που αποτελούσε πάγιο αίτημα τα τελευταία χρόνια
όλων των φορέων της εκπαίδευσης, θα ήθελα να εκφράσω την ειλικρινή απορία
μου σε σχέση με την αδικαιολόγητη αντίδραση της αντιπολίτευσης. Ο θεσμός
της μαθητείας είναι από τα πλέον πετυχημένα μοντέλα που ακολουθούνται σε
Αυστρία, Φιλανδία, Γερμανία αλλά και σε ολόκληρη την προηγμένη Ευρώπη,
χρηματοδοτούμενος από το ΕΣΠΑ με απορροφητικότητα που πλησιάζει το 100%, ενώ
πρόσφατα, το 2008 χαρακτηρίστηκε από την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση ως «Καλή
Πρακτική».
Κατά τη διάρκεια της επιτροπής, όταν οι
φορείς εξέφρασαν τις απόψεις τους, έθεσα ένα ερώτημα: “ Οι εργοδότες, όπως είναι
οι υδραυλικοί, οι ηλεκτρολόγοι εγκαταστάσεων, οι ξυλουργοί, οι κομμώτριες, οι Μ/Α,
οι Η/Α, αντιπροσωπεύουν το κεφάλαιο; Οι εργοδότες του μόχθου εκμεταλλεύονται τους
μαθητές;”
Αυτοί που, αυτή τη στιγμή, στηρίζουν τα
επαγγέλματα αυτά είναι κατά πλειοψηφία απόφοιτοι της Μαθητείας του ΟΑΕΔ.
Γνωρίζετε ότι η μαθητεία που τόσα χρόνια
εφαρμόσθηκε στο ΟΑΕΔ και θεωρείται απόλυτα πετυχημένη έδωσε λύσεις σε πάρα
πολλούς νέους και ξέρετε επίσης ότι πολλοί απόφοιτοι των ΓΕΛ επανήλθαν στα
σχολεία για να εγγραφούν στις σχολές του ΟΑΕΔ από την Α΄ τάξη ώστε να
αποκτήσουν μία ειδικότητα και να δουλέψουν στα σκλαβοπάζαρα όπως επιμένετε να
επαναλαμβάνετε.
Αναρωτηθήκατε
, άραγε ποτέ, σε ποια παιδιά – εργαζόμενους- εμπιστευόμαστε την ζωή μας και τις
ζωές των οικογενειών μας όταν για παράδειγμα πηγαίνουμε τα αυτοκίνητά μας στα
συνεργεία; Σας πληροφορώ ότι είναι και παιδιά της Μαθητείας του ΟΑΕΔ που μετά
από εκπαίδευση και εργασιακή εμπειρία αναλαμβάνουν τα ίδια να μας εξυπηρετήσουν
και να δώσουν λύσεις στα προβλήματά μας. Άλλωστε, πολλές φορές, μετά από ένα
μεγάλο χρονικό διάστημα εργασίας ανοίγουν οι ίδιοι επιχειρήσεις και μάλιστα
πολύ επιτυχημένες.
Αυτοί είναι, λοιπόν, οι σκληροί εργοδότες;
Αυτοί είναι το κεφάλαιο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου